Monta henter amerikanske Tyler John ind i ledelsen som ny Chief Revenue Officer (CRO). Tyler får til opgave at strømline og ekspandere den kommercielle strategi på tværs af markeder samt forberede virksomheden på yderligere ekspansion til Nordamerika.

Tyler bringer omfattende erfaring med at lede og opbygge ambitiøse salgsteams fra sine tidligere roller hos TripActions, Yelp og Zenefits. Senest har han været en del af ledelsesteamet hos TripActions, hvor han hjalp med at udvikle virksomhedens go-to-market-strategi i Nordamerika og byggede en skalerbar salgsorganisation på tværs af flere  markeder og lande. Hos Monta vil han bruge denne erfaring til yderligere at udvikle og optimere salgsorganisationen.

Det er en stor ære at være en del af Monta teamet på dette vigtige tidspunkt i historien. At have muligheden for at spille en kritisk rolle i den største energiomstilling verden har set, er en enestående chance. Jeg er meget  inspireret af Montas vision om at revolutionere branchen for opladning af elbiler med software, og jeg glæder mig til at lede salgsorganisationen og bruge min erfaring til at ekspandere denne hurtigt voksende virksomhed til nye markeder”, fortæller Tyler John, Chief Revenue Officer hos Monta.

Tyler John bliver en del af Monta på et tidspunkt, hvor virksomheden allerede har vækstet massivt inde og uden for Danmark. På mindre end to år har Monta udvidet til Norge, Sverige, Tyskland, Irland, Storbritannien og Østrig, og har en brugerbase på 80.000 brugere samt 450 partnere og 160 ansatte.

Bygger fundamentet til at skalere ud af Europa

Siden september 2022 har Monta’s værdiansættelse været 155 millioner euro efter en investering på 30 millioner euro fra den amerikanske venturekapitalvirksomhed Energize. Virksomhedens mål har altid været at opbygge et globalt netværk og infrastruktur for opladning af elbiler, der fjerner barrierer for elbilister og understøtter en elektrificeret fremtid. Med Tyler John, der tilslutter sig organisationen, er Monta godt placeret til at udvide til Nordamerika og resten af verden.

Vi er glade for at kunne byde Tyler John velkommen til Monta-teamet. Med hans omfattende erfaring i at lede og opbygge højtydende salgsteams, er han den perfekte tilføjelse til vores team, da vi har fokus på det store potentiale i det nordamerikanske marked. Vi ser frem til at arbejde sammen med ham og ved, han er den rette til at tage Monta til det næste niveau.”  – Casper Rasmussen, CEO of Monta.

hello world!